واکنش علیرضا باذل به اظهارات رسول صدرعاملی درباره ی بهرام رادان

واکنش علیرضا باذل سخنگو و مدیر برنامه‌های بهرام رادان به اظهارات رسول صدرعاملی؛
تخریب رادان به نفع کیست ؟ 

سخنگو و مدیر برنامه‌های بهرام رادان می‌گوید: بهرام رادان در جلسه مطبوعاتی فیلم «بی پولی» تصریح کرد که نظر داوران و سلیقه آنها را پذیرفته ولی با این وجود آقای رسول صدرعاملی متأسفانه در مصاحبه‌های مختلف دست به تخریب «بهرام رادان» زد که این رفتار دور از شأن حرفه‌ای است.

«علیرضا باذل» سخنگو و مدیر برنامه‌های بهرام رادان در مورد بعضی از ادعاهای رسول صدرعاملی یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره بیست و هفتم فیلم فجرتوضیحاتی  ارائه داد.
وی در ابتدا گفت: شرکت در جشنواره فیلم فجر مثل هر جشنواره دیگری به این معناست که باید قاعده این جشنواره را بپذیریم که یکی از این قواعد نوع داوری و احترام گذاشتن به آرا و سلیقه هیأت داوران است. با اعلام کاندیداهای جوایز جشنواره فجر مشخص شد که در این میان گویا تنها سلیقه مطرح نیست و به نظر می‌رسد خصومتی با بهرام رادان در این زمینه وجود دارد، چون تقریبا تمام عوامل و بازیگران آثاری که او در آن شرکت داشت کاندیدای دریافت جایزه شده بودند و تنها فیلم «تردید» در ده رشته کاندید بود که سرانجام جایزه بهترین فیلم را هم گرفت. نمی‌دانم چگونه فیلمی می‌تواند بهترین فیلم باشد اما بازیگر اصلی آن حتی کاندیدای دریافت جایزه هم نباشد؟
وی افزود: البته بهرام رادان در جلسه مطبوعاتی فیلم «بی پولی» تصریح کرد که نظر داوران و سلیقه آنها را پذیرفته و اعتراضی نیز به رأی داوران نکرد ولی با این وجود آقای رسول صدرعاملی متأسفانه در مصاحبه‌های مختلف دست به تخریب «بهرام رادان» زد. رفتاری که دور از شأن حرفه‌ای است.
باذل در ادامه با اشاره به فیلم «بی پولی» گفت: متأسفانه عوامل مختلفی باعث بی‌مهری نسبت به فیلم «بی پولی» شد که شاید اصلی‌ترین آنها، اختلاف بین گروه‌های مختلف تهیه‌کنندگان باشد. متأسفانه آقای صدرعاملی که بهرام رادان چندی پیش بازی در فیلمی از او را به دلایلی رد کرده بود به دلایلی واهی پروژه تخریب ایشان را در این فیلم و فیلم‌های دیگر آغاز کرده. دلایلی که به قدری عجیب است که باید هیأت داوران محترم جشنواره 27 فجر مشخص کنند آیا این نظر جمعی است یا تنها یک نفر چنین دیدگاهی دارد.
باذل در ادامه تصریح کرد: اولین مسئله عنوان شده از سوی آقای صدرعاملی این است که بهرام رادان نگذاشته کسی تغییری در چهره‌اش بدهد...! اولا در هیچ کجای دنیا چهره بازیگر ملاک سنجش بازی او محسوب نمی‌شود. ثانیا بهرام رادان در این سه فیلم با سه گریم متفاوت ظاهر شده و حتی در «بی پولی» باتوجه به شرایط داستان چند گریم را تجربه کرده است ضمن این که بهرام رادان در پروسه کاری خود در هر فیلمی با گریم متناسب آن ظاهر شده که خود فیلم‌ها این موضوع را شهادت می‌دهد. باید در نظر گرفت که هر سه فیلم نیز در دوره زمانی یک ساله‌ای فیلمبرداری شده و چهره در عرض یک سال تغییر زیادی نمی‌کند. اما اگر حرف‌های آقای صدرعاملی را هم درست بدانیم، با این منطق می‌توان پرسید چرا این جایزه به حامد بهداد که نقش پیرمرد را بازی کرده نرسیده! این حرف رسول صدرعاملی توهین به سه کارگردانی است که بهرام رادان با آن کار کرده و اساسا به نظر می‌رسد این داور محترم سه فیلم بهرام رادان در جشنواره را اصلا ندیده است!
وی در پایان گفت: چگونه مردم «بی پولی» را بهترین فیلم جشنواره می‌دانند و به آن سیمرغ بلورین بهترین فیلم مردمی تعلق می‌گیرد اما از نظر داور جشنواره فیلم فجر، فیلمی بی‌ارزش است ؟ 

 

منبع : فارس

تمامی عکس های نشست «بی پولی»

 

تمامی عکس ها را می توانید در ادامه ی مطلب مشاهده کنید .

ادامه مطلب ...

«راه آبی ابریشم» در شهرک سینمایی به انتها می‌رسد

فیلمبرداری «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا که در درگهان قشم ادامه دارد و قرار است با انجام بخش خارجی در گوا و بانکوک در شهرک سینمایی به پایان برسد . 

فیلمبرداری فیلم‌سینمایی «راه آبی ابریشم» در کشتی‌ و روی آبهای دریای جنوب در حال انجام است و تمامی بازیگران آن جلوی دوربین رفته‌اند.
بنا به گزارش فارس، فیلمبرداری این کار تا اواخر اسفند در درگهان ادامه خواهد داشت و گروه به جزیره گوا در حاشیه جنوب غربی هندوستان و بانکوک می‌روند و پس از بازگشت قرار است فیلمبرداری در تهران و در دکورهایی در شهرک سینمایی پایان یابد.
براساس این گزارش ، در این پروژه آبی عزت‌الله انتظامی، رضا کیانیان، بهرام رادان، داریوش ارجمند، پگاه آهنگرانی ،پیام دهکردی، مهدی میامی و محسن حسینی ایفای نقش می‌کنند و قرار است بازیگرانی از چین و تایلند نیز به این پروژه ملحق شوند.
به گزارش فارس، عوامل دیگر «راه آبی ابریشم» عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری:بهرام بدخشانی، طراحی چهره‌پردازی:سعید ملکان، جلوه‌های ویژه :محسن روزبهانی ،ساخت دکور :کاظم فریبرزی ،مدیر برنامه‌ریزی: مصطفی احمدی، طراح هنری پروژه:پروین صفری.
تازه‌ترین فیلم «محمد بزرگ‌نیا» سازنده فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، «جنگ نفت‌کش‌ها»، «توفان» و «جایی برای زندگی» در مقطع زمانی قرن چهارم هجری و محور زندگی «سلیمان ابن سیراف» از بزرگترین دریانوردان ایرانی می‌گذرد و اوج تاریخ دریانوردی ایران را به تصویر می‌کشد.
در «راه آبی ابریشم» که به تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه ساخته می‌شود، یک ناخدای ایرانی تصمیم می‌گیرد برای اولین‌بار مال‌التجاره با ارزشی را باعبور از میانه‌ اقیانوس هند به چین برساند و در این سفر که از خلیج فارس آغاز می‌شود، اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد و.... 

 

منبع : سینما روز 

 

 

حضور بهرام رادان در نمایشگاه عکس حامد بهداد

بهرام رادان امروز ، چهارشنبه 2 بهمن ماه از نمایشگاه عکس حامد بهداد دیدن کرد . 

 

به زودی گفت و گوی بهرام با مجله ی نسیم هراز در وبلاگ قرار می گیرد . 

 

منبع : بهرام سینما