بهرام رادان در جشن خانه ی سینما حضور نخواهد داشت

 

سلام 

 

قرار بود بهرام امشب در جشن خانه ی سینما شرکت کند که به خاطر عوض شدن زمان فیلم برداری تردید نمی تواند در جشن حضور داشته باشید ! 

 

وضعیت بازی بهرام در پروژه ی راه آبی ابریشم هنوز مشخص نیست ولی اگر بهرام برای بازی در این فیلم به توافق برسد فیلم برداری آن تا خرداد سال آینده طول خواهد کشید و تا آن موقع دیگر نمی تواند بازی در فیلم دیگری را بپذیرد . 

 

بهرام در حال حاضر به جز پروژه ی راه آبی ابریشم فعلاْ پیشنهاد دیگری برای بازی ندارد . 

 

منبع : بهرام سینما

یادداشت سعید قطبی زاده درباره ی بهرام رادان ، ستاره ی سینما

در اکران فیلم‌ها چند فاکتور مهم برای فروش لحاظ می‌شود؛ مثلا پخش‌کننده‌ها خیلی خوب می‌دانند که کدام فیلم مال شهرستان است و کدام‌یک در تهران بیش‌تر جواب می‌دهند. بر همین قاعده، ستاره‌های سینما هم شهری و غیرشهری دارند. مثلا فیلم‌های ایرج طهماسب در شهرستان‌ها خوب می‌فروشد اما بهرام رادان ستارة فیلم‌های اکران تهران است. او در ابتدای کارش در فیلم‌های ضعیفی ظاهر شد. چهره‌اش خوب بود و از این چهره در آن فیلم‌ها «استفاده» می‌شد. تا رسید به «گاوخونی» و بهروز افخمی. بزرگ‌ترین خدمت افخمی به رادان، حذف او از «گاوخونی» بود. وقتی این چهرة مقبول کارش این شد که بنشیند و نریشن‌های فیلم را تمرین کند، یاد گرفت که به‌جز چهره عناصر کلیدی دیگری هم برای درخشش هست. تعلیق مهم «گاوخونی» در قصة خواب‌آورش نبود، در این بود که مردم را تشنة دیدن بازیگر محبوب‌شان گذاشت و وسط‌های فیلم که سروکله‌اش پیدا شد آن چیزی نبود که همه انتظار داشتند. برای رادان پس از تثبیت شدن به عنوان ستاره و سپس بازیگر، حفظ توامان این دو ویژگی کار مهمی است که او از عهدة آن برآمده. رادان بازیگری است که اگر دست کارگردان‌های خوب بیفتد، عالی است. البته شرایط برای ستاره ماندن رادان اینک بسیار مساعد است. از جهت ستارگی، فاصلة او با یکی دیگر از همکارانش بسیار زیاد است. این خود باعث می‌شود تا بیش‌تر از این که ستارة سینمای تجاری ایران به حساب آید، به عنوان بازیگر برجسته‌اس شناخته شود. در عین حال پس از «گاوخونی» حواس‌اش بوده که فیلم‌های انتخابی‌اش زیادی هم منتقدپسند نباشد. واقعا چه کسی از محبوبیت بدش می‌آید؟ کار بزرگ او «سنتوری» بود که می‌تواند مثل «هامون» شکیبایی، یک عمر با آن به خاطر آورده شود اما این‌قدر باهوش هست که برود و نقش مکمل فیلم «کنعان» را بازی کند. الان مهم‌ترین دورة زندگی حرفه‌ای رادان است که در فیلمی بازی کرده که همه ستایش‌اش کرده‌اند و همه آن را بارها دیده‌اند. «چهارانگشتی» نفروخت چون توقع تماشاگران از رادان زیادتر از این حرف‌هاست.

درخواست 55 داور جشن خانه سینما از دبیر؛سنتوری را نمایش دهید !

 سینما روز _ اگرچه امروز نامزدهای جشن خانه سینما اعلا‌م می‌شوند، اما هنوز بحث بر سر فیلم‌هایی که برای داوری در جشن به نمایش گذاشته نشده‌اند، ادامه دارد. 55 نفر از داوران جشن در نامه‌ای به دبیر جشن خانه سینما از او خواسته‌اند که امکان نمایش سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی را در جشن فراهم کند؛ زیرا این فیلم با پروانه نمایش در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمده بود.


در نامه این گروه آمده است: بدین‌وسیله به اطلا‌ع می‌رساند که اینجانبان امضاکنندگان ذیل از آن دبیر محترم تقاضا داریم که فیلم سینمایی <سنتوری> که طبق آیین‌نامه شرکت در جشن خانه سینما دارای پروانه نمایش است و همچنین در جشنواره بیست‌وپنجم فیلم فجر شرکت نموده و جوایزی را نیز دریافت کرده است در جشن خانه سینما شرکت کند. این نامه را کسانی چون محمد متوسلا‌نی، محمدرضا اعلا‌می، فرج حیدری، حسن حسندوست، حمید سمندریان، فرهاد آئیش، اکبر زنجانپور، محمدرضا اصلا‌نی، پریوش نظریه، حبیب احمدزاده و... امضا کرده‌اند. این نامه در حالی نوشته شده است که بحث درباره نمایش و داوری فیلم‌های بدون پروانه در جشن به چالش بین معاونت سینمایی وزارت ارشاد و مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور تبدیل شد. طبق اخبار رسیده، فیلم‌های <خاک آشنا> به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا، <آن‌جا> به کارگردانی رضا کاهانی و <کتاب قانون> به کارگردانی مازیار میری برای داوران به نمایش درآمده است، اما فیلم‌هایی مانند <آتشکار> به کارگردانی محسن امیریوسفی، <تسویه‌حساب> به کارگردانی تهمینه‌میلا‌نی و <صد سال به این سال‌ها> به کارگردانی سامان مقدم از جمله فیلم‌هایی است که به نمایش درنیامده است.حال سوال اینجا است که با توجه به هشدارهای صریح مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و اظهارنظر صریح مدیرکل ارزشیابی و نظارت وزارت ارشاد آیا در جشن خانه سینما امکان انتخاب فیلم‌های خاک آشنا، آن‌جا و کتاب قانون به عنوان برگزیده یا نامزد وجود خواهد داشت یا حضور آنها صرفا حضوری تزئینی خواهد بود؟ 

 

منبع : سینما روز

تکذیب قرار داد + حضور بهرام در جشن خانه ی سینما

  

سلام

امروز خبرای خوبی دارم .

 

اول همان طور که بیشتر شما می دونید قرار داد بستن بهرام با پروژه ی عظیم "راه آبی ابریشم" تکذیب شده ولی این به این معنا نیست که هیچ صحبتی با بهرام در مورد این فیلم نشده و تا یکی دو روز آینده معلوم می شود که بهرام در این فیلم بازی می کند یا خیر (منتظر جواب بهرام طی یکی دو روز آینده در وبلاگ باشید) . 

 

دوم این که بهرام به گفته ی علیرضا باذل عزیز امسال در جشن خانه ی سینما شرکت خواهد کرد . 

 

و سوم این که همان طور که بیشتر شما می دونید بهرام یک فیلم کوتاه به نام "طلوع تاریک" به کارگردانی ابراهیم شیبانی در سال ۸۰-۷۹ بازی کزده است و من از آقای باذل نحوه ی تهیه این فیلم را پرسیدم که گفتند باید از خود آقای شیبانی بگیرید . 

 

امیدوارم که خوشتون اومده باشه از خبرا . 

 

منتظر خبرای بهتر هم باشید . 

 

منبع : بهرام سینما

نظر بهرام رادان درباره ی حامد بهداد

 

نظر بهرام رادان درباره ی حامد بهداد

بهرام رادان : «حامد بهداد» را از زمانی که وارد سینما شد، می‌شناختم. خوب یادم هست که او و مرحوم «گلدره» برای «آخر بازی» که اولین بازی‌شان بود، نامزد سیمرغ شدند. چه حیف که هنوز آن فیلم را ندیده‌ام اما، اکنون که قریب 9 سال، از آن روزگار می‌گذرد، به راحتی می‌توانم بگویم که به داشتن چنین همکاری افتخار می‌کنم و یقین دارم که در آینده نه چندان دور، احساس من به بقیه همکارانم نیز تسری پیدا خواهد کرد. حامد عزیز، حامد دوست داشتنی، بالاخره «مارلون» کبیر ما خواهد شد؛ بدون میانبر و با طی مسیر... آمین 

-----------------------------------------------------------------   

یه سری عکس گذاشتم که نمی دونم دیدین یا نه ولی خیلی قشنگه . 

یه سریشو که مطمئنم ندیدین .   

  

 

 

 

بهرام رادان در "آناهیتا" بازی نخواهد کرد

علیرضا باذل در گفت و گوی اختصاصی با سینما روز :

بهرام رادان در "آناهیتا" بازی نخواهد کرد

بهرام رادان ، یکی از گزینه های پیشنهادی برای بازی در فیلم "آناهیتا" ی عزیزالله حمیدنژاد ایفای نقش در این فیلم را نپذیرفت .

علیرضا باذل ، مدیر برنامه ی بهرام رادان در گفت و گو با سینما روز بیان کرد که برای بازی در این فیلم به توافق مالی نرسیدیم .

بهرام رادان، محمدرضا گلزار، محمدرضا فروتن، بابک حمیدیان، گلشیفته فراهانی، لیلا حاتمی، باران کوثری و النازشاکردوست بازیگران پیشنهادی برای نقش‌های اصلی «آناهیتا» ساخته جدید «عزیزالله حمیدنژاد» هستند .

موضوع آناهیتا درامی علمی، اجتماعی است که به تحقیقات علمی چند جوان دانشجو می‌پردازد. «آناهیتا» در مؤسسه سینمایی شیوا فیلم پارس به سرپرستی عزیزالله حمیدنژاد و مهرشاد کارخانی ساخته می‌شود و اولین تولید این مؤسسه خواهد بود.

منبع : سینما روز