تئاتری‌ها به جای کاراکترهای تهران 1500 بازی کردند

 

جان‌ بخشی فیلم انیمیشن بلند «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی با ایفای نقش جمعی از بازیگران تئاتری انجام گرفت و تصویرسازی حرکات بدنی شخصیت‌های این انیمیشن برطبق بازی آنها به دنیای فانتزی نزدیک می‌شود. 

«هادی منبتی» معاون هنری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس در این باره گفت: جمعی از بازیگران توانای تئاتر و تلویزیون، به مدت دو هفته کلیه سکانس‌های فیلم را بازی کردند.
وی افزود: در بخش جان‌بخشی به جای کاراکترها، این بازیگران حرفه‌ای به جای 32 کاراکتر ایفای نقش کردند.
منبتی خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بر این بود که 7 بازیگر اصلی‌ فیلم در نقش‌های خودشان بازی کنند و بعد بر اساس بازی خودشان، کاراکترهای انیمیشن‌شان را جان‌بخشی ‌کنیم ولی به علت اینکه نمی‌توانستیم این 7 بازیگر را در مدت زمان 2 هفته کنار هم جمع کنیم و 2 نفر از آنها نیز در خارج از کشور بودند، تصمیم گرفتیم سیستم جان‌بخشی را تغییر دهیم و قرار شد از روش دیگری برای جان بخشی کاراکترها استفاده کنیم.
مدیر پروژه «تهران 1500» که توسط سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران تهیه می‌شود، گفت: در این سیستم به نوعی ریتم حرکات کاراکترها سریع‌تر و فانتزی‌تر شده است.
به گفته این تهیه‌کننده، بخش جان بخشی کاراکترها و لی‌اوت «تهران 1500» از 15 تیرماه شروع شده است.
هادی منبتی به فارس گفت: فیلمنامه این انیمیشن سینمایی از ابتدا تا انتها، با بازی جمعی از بازیگران تئاتری که شباهت‌هایی فیزیکی با بازیگران اصلی کار داشتند، تصویربرداری شد و براساس این تصاویر حرکات و جزئیات حرکتی و بدنی کاراکترها علاوه بر کمک به واقع‌نمایی کار، زمان‌ دقیق حرکات فیزیکی آنها را نیز مشخص کرده است.
به گزارش فارس، «سیروس کهوری‌نژاد» علاوه بر بازی در استوری برد، سرپرستی بازیگران را نیز برعهده داشته است. باقی بازیگران استوری‌بورد را الهام جعفرنژاد، امیر کربلایی، زهرا اکرمی،حجت شرقی‌پور، مینا مقدم حسابی تشکیل می‌دهند.
در انیمیشن «تهران 1500» از کاراکترهای هدیه‌ تهرانی، مهران مدیری، بهرام رادان، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیر پور،حبیب رضایی و حسام نواب‌صفوی بهره گرفته شده و این بازیگران نقش‌های خود را دوبله کرده‌اند.
این انیمیشن بلند به کارگردانی بهرام عظیمی و با مشارکت مؤسسه تصویر شهر وابسته به معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه نسل اندیشه سبز تهیه خواهد شد.  

 

منبع : فارس

نظرات 2 + ارسال نظر
بهرام دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 17:51

مگه بهرام خارج کشوره؟

فکر نمی کنم .

مهسا چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 16:35

مرسی امید جون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد