انیمیشن بهرام عظیمی با عنوان «تهران 2121» پخش جهانی می شود

 

انیمیشن بهرام عظیمی با عنوان «تهران 2121» پخش جهانی می شود 

 

سینما روز _انیمیشن سینمایی «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی که مورد توجه پخش‌کنندگان بین‌المللی قرار گرفته، در پخش جهانی خود، «تهران 2121» نام خواهد گرفت. 

 

«بهرام عظیمی» کارگردان این انیمیشن بلند سینمایی در گفت‌و‌گو خبرنگار سینمایی فارس اظهار داشت: غرفه انیمیشن تهران 1500 در سی‌و‌سومین جشنواره انسی فرانسه که یکی از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن در جهان است، برپا بود و در این غرفه تصاویری که تاکنون تهیه و آماده بود به نمایش گذاشته شد و پوستر فیلم نیز برای اولین‌بار رونمایی شد.
وی افزود: در این جشنواره بسیاری از کمپانی‌های معتبر آسیا، اروپا و‌ آفریقا نظیر کمپانی کینگ ران (ژاپن) و فیلموگراف و مینیاتور فیلموویچ (لهستان) ابراز تمایل کردند که پخش جهانی فیلم را خریداری کنند و در اختیار بگیرند.
عظیمی به فارس گفت: همچنین جشنواره پیساف کره و فیوچر فیلم ایتالیا درخواست این را داشتند که نخستین اکران فیلم در این جشنواره‌ها صورت گیرد.
به گفته این کارگردان نام‌آشنای انیمیشن قرار است «تهران 1500» برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی زیرنویس انگلیسی، فرانسه و عربی شود.
عظیمی با اعلام این خبر که عنوان این انیمیشن در اکران جهانی تغییر می‌کند، گفت: از آن جایی که سال 1500 شمسی معادل با 2121 میلادی است، برای پخش جهانی فیلم عنوان آن را به تهران 2121 تغییر دادیم و این فیلم در نمایش‌های بین‌المللی خود با این عنوان به نمایش درخواهد آمد.
این انیماتور و کارگردان انیمیشن تهران 1500 به فارس گفت: «تهران 1500» در دومین حضور خود در عرصه‌های بین‌المللی، شهریور ماه در جشنواره پیساف کره جنوبی شرکت کنیم.
عظیمی با اشاره به چگونگی تبدیل این فیلم به نسخه 35 میلیمتری، گفت: ما برای تبدیل این فیلم به نسخه 35 میلیمتری و اصلاح رنگ آن با دو کمپانی اتریشی و ترکیه‌ای مذاکراتی کردیم و از آنجایی که نمایندگی ترکیه یکی از چند نماینده اصلی کمپانی کداک است و کارشان در سطح بین‌المللی قرار دارد به احتمال زیاد تبدیل این فیلم در ترکیه انجام خواهد شد.
براساس گزارش فارس، داستان این انیمیشن سینمایی که در سال 1500 هجری شمسی می‌گذرد، درباره زندگی گذشته و حال شخصی به نام اکبر آقا با بازی مهران مدیری در ژانر کمدی است که به مسایل اجتماعی فرهنگی و شهرنشینی می‌پردازد.
در انیمیشن «تهران 1500» از کاراکترهای هدیه‌ تهرانی، مهران مدیری، بهرام رادان، گوهر خیراندیش،مهتاب نصیر پور،حبیب رضایی و حسام نواب‌صفوی بهره گرفته شده و این بازیگران نقش‌های خود را دوبله کرده‌اند.
این انیمیشن بلند به کارگردانی بهرام عظیمی و با مشارکت مؤسسه تصویر شهر وابسته به معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مؤسسه نسل اندیشه سبز تهیه خواهد شد . 

 

منبع : فارس

ادامه خواهم داد ...

سلام 

 

با توجه به رای 98.8 درصدی شما به ادامه ی کار این وبلاگ و نظرات شما عزیزان و البته نظر خود بهرام عزیز با وجود برخی مشکلات به کارم ادامه خواهم داد . 

 

سپاس !